مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۸۶ - ۱۶:۱۴
۰ نفر

تمامی دارندگان وسائل نقلیه پلاک قدیمی یا لیزری که عدد سمت راست پلاک آنها به 8 ختم می‌شود موظفند با مراجعه به مراکز تعویض پلاک یا دفاتر خدمات خودرویی نسبت به تعویض پلاک خودروی خود اقدام کنند.

رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور ناجا گفت: براساس جدول زمان بندی این مرکز، لت تعویض پلاک خودروهای قدیمی و لیزری که عدد سمت راست پلاک آنها به 7 ختم می‌شود به پایان رسیده و از این پس تردد با این خودروها غیرقانونی است.

سرهنگ محمد رضا غلامی با اشاره به تعداد خودروهای تعویض پلاک شده در 9 ماهه گذشته گفت: از تعداد 3 میلیون خودرو با پلاک قدیمی و لیزری فقط تعویض پلاک 750 هزار خودرو باقی مانده است و امیدواریم تا پایان سال 86 کار تعویض پلاک قدیمی و لیزری در کشور به پایان برسد.

وی با تأکید براینکه با پایان این مهلت تردد خودروهایی که عدد سمت راست پلاک خودروی آنها به یک، 2، 3، 4، 5، 6و7 ختم می‌شود ممنوع است، گفت: مالکانی که به هر دلیلی نتوانسته‌اند نسبت به تعویض پلاک اقدام کنند، می‌توانند همه روزه بعدازظهرها با مراجعه به مراکز تعویض پلاک نسبت به این کار اقدام کنند.

سرهنگ غلامی درخصوص آخرین مهلت تعویض پلاک‌های قدیمی اتوبوس‌های شرکت واحد گفت: پلاک قدیمی 95 درصد از اتوبوس‌های شرکت واحد تعویض شده است و 5 درصد مابقی نیز به‌دلیل نقص اسناد خودرو با مشکل روبه‌رو بوده‌اند و در حال سیر مراحل اداری برای تعویض پلاک هستند.

توقف 7 هزار و 458 خودرو در بزرگراه‌ها

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمای و رانندگی کشور گفت: 7 هزار و 458 دستگاه خودروی متخلف در آبان ماه گذشته توسط گشت پلیس بزرگراه کشور متوقف و به پارکینگ هدایت شدند.

سرهنگ قربانعلی علیمردانی در گفت‌وگو با مهر در تشریح میزان تصادفات وسایل نقلیه در 8 ماهه گذشته گفت: در طول 8 ماهه گذشته یک هزار و 254 تصادف در بزرگراه‌ها و آزادراه‌های کشور به وقوع پیوسته است.

وی اصلی‌ترین عامل تصادفات در این مدت را انحراف به چپ خودروها اعلام کرد و گفت: بی‌توجهی به جلو، واژگونی، عدم رعایت حق تقدم، عدم رعایت فاصله مناسب و نقص فنی از دیگر عوامل مهم در وقوع تصادفات در طول این مدت بود.

سرهنگ علیمردانی در ادامه با ارائه آمار عملکرد پلیس بزرگراه در آبان ماه گفت: در ماه گذشته مأموران گشت پلیس بزرگراه در کلان شهرهای کشور با 60 هزار و 574 راننده متخلف برخورد کردند.

وی افزود: بیشترین برخورد مأموران گشت پلیس بزرگراه با رانندگان متخلف به ترتیب در تهران بزرگ با 24 هزار و 935 مورد، مشهد با 12 هزار و 705 مورد و اصفهان با 7 هزار و 40 مورد، گزارش شده است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی کشور با اشاره به بیشترین تخلفات رانندگان در بزرگراه‌ها و آزاد راه‌های کشور گفت: در یک ماهه گذشته بیشترین تخلفات رانندگی در بزرگراه‌های کشور به عدم استفاده از کمربند ایمنی، استفاده از تلفن همراه و سرعت غیرمجاز مرتبط می‌شد.

سرهنگ علیمردانی با اشاره به میزان تصادفات فوتی بر حسب نوع وسیله نقلیه مقصر، گفت: خوردوی پراید با 14 تصادف فوتی، خودروی پژو با 13 تصادف فوتی و کامیون با 9 تصادف منجر به فوت مقصرترین خودروها در تصادفات فوتی هفته گذشته به حساب می‌آیند.

وی افزود: بیشترین تصادفات منجر به فوت در هفته گذشته از ساعت 12 تا 18 به وقوع پیوسته است و خواب آلودگی، عجله در رسیدن به مقصد، عدم رعایت فاصله طولی، انحراف به چپ و سبقت غیرمجاز مهم‌ترین عوامل این تصادفات می‌باشند.

کد خبر 39014

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز